måndag 20 december 2010

Min älskade olycksfågel <3



Ja alla ni som var på Ikea idag, ja det var på grund av mig ambulansen var där. Min älskade bebis hade fått en efterlängtad prinskorv från julbordet och tog sig en första tugga. Direkt, direkt visste jag att något var fel. Kände det i hela kroppen. Korvbiten fastnade i halsen. Dunkade honom i ryggen utan resultat. Lyfte upp han ur stolen och kände paniken stiga. Mamma fick honom uppochner men ingen korv, bara en illröd Hugo som drog efter luft. Då kliver en ängel fram, frågar om han satt något i halsen, rycker honom till sig och slänger upp honom i knät och dunkar på. Lite blod och en bit av korven kom ut. Min älskling! Tårarna sprutade och hela jag skakade, har aldrig varit så rädd! Men ängeln tittade bara på mig och sa, det hör kommer gå bra vi fixar det här. Tack så oerhört mycket för att du räddade livet på en av de dyrbaraste jag har.
Ambulansen kom och de bedömde att han fått upp/ner allt och ingen vidare behandling behövdes.

Den lilla patienten själv verkade inte fått några större korvmen då det första han bad om när han var tillbaka i min farm var just det, korv!

Slutet gott. <3

1 kommentarer:

Anonym sa...

FY sjutton vilket mardrömsscenario! Det där är min stora skräck! Vilken tur att allt gick bra. Kramar från Karin & Theo