måndag 3 oktober 2011

svettigt värre

idag hade joel tid hos tandläkaren. redan avbokat tiden en gång och den gången försökte jag förklara för personen i andra änden att jag nästan nyss varit på ett infomöte om barns munvård. men oo nej det var inte samma sak och den bara MÅSTE han gå på. jaja tänkte jag.

så jag stressa iväg på morgonen. nästan halvsprang eftersom jag var försenad. svettades som en gris på julafton. eftersvettningar ala grande när man väl var framme. dumt och ta bilen. men nej nej jag ska prompt envisas med att gå överallt! ska bli skönt när man fått arslet ur vagnen och köpt sig, just en cykelvagn.
men iaf åter till ämnet. kliver in hos tandsköterskan (eller vafan det nu heter) och det är ju EXAKT, och nu snackar vi EXAKT, samma saker som jag redan hört en gång. ingenting nytt och ingenting som man inte redan visste.

suck

och stackars hugo som tjatat om öppna förskolan hela morgonen. eftersom infomötet gick rätt fort så hann vi springa till öppnis och va med på sångstunden samt leka lite med de andra barnen. toklugnt där idag. nästan inga folk alls. men skönt. liten paus för benen och barnen innan vi fortsatte hemåt.

0 kommentarer: