torsdag 3 mars 2011

längesen

nu var det längesen jag klev in och verkligen skrev nåt här känner jag. skickar iväg en bild då och då så ni inte ska lämna mig ;)

sitter och väntar ut klockan och ska ge oss iväg i det härliga vädret och hämta hem hugo från dagis. så då kan jag ju passa på att uppdatera er.

vi har bestämt oss för nåt som vi redan med hugo var helt totalt emot! napp... joel har varit så gnällig och "sugig" på senaste. eller ja han har ju varit så hela tiden, men hittills har vi stått ut.
både jag och alex har ju varit helt emot napp, jag gillar det verkligen inte. ser egentligen ingen mening med det. och verkligen inte hur man kan planera att ens barn ska ha napp. jag är jättenöjd med att hugo är nappfri. man slipper all skit som följer med; svårt att sluta, fula tänder om man har otur, "nappsnack" mm. och kan säga att både jag och alex har haft ångest och har fortfarande ångest och blandade känslor när det gäller nappen.

men när vi satte in nappen så tystnade allt och han vart toknöjd. bara låg där och sög och tindrade med sina ögon och såg allmänt jättenöjd ut. och vi vill ju det bästa för våra barn så nu är det napp som gäller, men inte hela tiden ;) nån måtta får det vara.

0 kommentarer: