söndag 26 juni 2011

Dags att köpa lotter?!

Hemma efter en heldag på parken zoo i Eskilstuna med familjen Wettervik/nånting(sorry Stefan;)) Haft en toppendag verkligen. Elliott och Hugo tyckte det var riktigt spännande med alla djur. De skötte sig riktigt bra för att vara i den ålder de är, Joel också, satt stilla i vagnen nästan hela tiden.
Är duktigt imponerad av emma också som praktiskt taget höggravid tog sig genom parken utan ett enda klagomål. Bra jobbat! Jag hade aldrig fått för mig iden ens ;)
Jag lyckades också se på ormarna utan att springa skrikandes därifrån. Två majsormar och typ fem gröna anakondor. Hmm jag kan prata hela dagen om alla häftiga djur vi sett. Lejon, tigrar, pumor och skitcoola flamingos. En massa små herr Nilssons, myrslokar, ett dussin andra apor i olika färger, former och storlekar.
Sen hade de barnens zoo, där getter, får och lamadjur spatserade omkring lösa så man kunde klappa och gosa. Massa kamningar som vart runtjagade av överlyckliga barn. Hugo fick nåt glädjerus och sprang runt som en yr höna och skrek. En liten liten by med röda små hus i miniatyr var uppbyggd åt ett gäng supersnabba marsvin. Hästar och kossor och sköldpaddor och jaa det var så mycket djur!!
Lunchade på texmex ställe.
Åkte lite karuseller och spelade bort lite pengar men inte mycket.
Detta kammade vi hem; känns som en dag att köpa dussintals triss, bingolotter och spela på hästar kanske;P



Ny sover Joel och Hugo ligger iaf i sin säng. Jag är på väg att däcka totalt men får hålla mig uppe en liten stund till. I veckan är det packa som gäller, ringa ett par super intogs telefonsamtal och kanske lite bus å lek också!!

0 kommentarer: