tisdag 27 juli 2010

piiiiizza

dagen började hemskt med att stiga upp 5 efter lika många timmars sömn för att gå ut med hunden och bränna iväg till jobbet.
kom halvvägs på att jag behövde parkeringspengar så svängde in på statoil vid nya max och växlade pengar.
kom ut i bilen igen och vad händer?! jo biljäveln startar inte!! går in och frågar om hjälp men tydligen så kan mackpersonal bara lägga korv i bröd och sälja cigg såååå nej ingen hjälp där... men lite startkablar kunde jag få låna om jag hitta på nån snäll jäkel kl 7 på morron som ville hjälpa mig.
gick inge vidare då man tydligen behöver tång för att få upp motorhuven på den ruttna bilen!!
efter ett tag startade den dock av sig själv.

dagen fortsatte i bra stil efter jobbet då jag trött, hungrig och allmänt gravidjäklig va på väg hem i den underbara bilen. helt plötsligt dör den jäveln!! tur som få hittar jag en ficka att rulla in i och tänker att ja men jag väntar ett tag så startar den av sig själv.. ha!!
fick ringa maken som snällt packa in hund och ungar (ja vi har fortfarande bara en men en liten lillebror är på besök) och komma hela vägen till stan för att bogsera hem mig. tekniskt sett så var det jag som bogserade honom då jag inte ville vara den som styr där bak med bromsar och annat läskigt!
vi tog oss hem helskinnade iaf!! å det är väl huvudsaken...

kände ändå till slut att den här dagen har gjort sig förtjänt av en ordentlig myskväll.. (pallante heller laga mat) så jag och jim åkte till alunda och handla pizza, hyrde film och köpte godis!

det ni!! gokväll

0 kommentarer: