onsdag 12 januari 2011

Bajsar

Somliga gör det på toaletten och somliga i naturen. Somliga (min son inkluderat) gör det på bilkartor eller i badkaret. Känner även någon som gjort det i en pool utomlands.
Summan av kardemumman är att alla ändå gör det. Undrar liksom när längs vägen det vart en tabugrej?! En av de grejerna man liksom inte pratar om, som inte existerar. Jag har alltid haft svårt att bajsa på andra ställen än min egen toalett, möjligtvis hos mina föräldrar. Kommer ihåg hur jobbigt jag hade på hultsfred.. Usch!
Hur kan nåt så naturligt bli så onaturligt?
Kommer ihåg första gången jag skulle göra "det" hemma hos Alex. Vi hade väl typ träffats nån månad. Både han och Tobbe hade åkt iväg nånstans och jag tänkte passa på. Behövde duscha och tänkte använda duschen som täckmantel efteråt. Fett smart ;) mitt i hela kalaset hör jag hur ytterdörrn öppnas och grabbarna kommer hem. Fan fan fan!! Bara spola duscha och hålla masken helt enkelt. Och det gick ju bra till slut ;)
Som två(läs tre)barnsmamma är det stört omöjligt att få görat ifred. Om dagarna brukar det bli så att jag har Joel i babysittern på tröskeln till toan med ena foten som gungar honom så han inte ska gråta och Hugo som står och kör bil på benen på mig. Mm urmysigt tänker ni, skitmysigt verkligen!! *NOT
Och är min kära (blivande)man hemma så får jag visserligen sitta ensam inne med dörren stängd, men desto roligare tycker han det är att stå utanför med ena (helst båda) barnen på armen, knacka och föreställa rösten som ett av barnen som ropar på mamma!! Och sen svara -mamma bajsar!!
Ja, jag vet inte vart den här historien leder oss annat än att när Hugo tog sitt efter-middagen-före-läggning-bad ikväll så slutade det med bruna leksaker som flöt omkring i vattnet!!
*Naaaaajs ;) <3

0 kommentarer: