söndag 30 januari 2011

vad ska jag ta mig till??!!

asså jag är jättekluven med dagis ... tycker hugo är för liten. alla de andra i hans grupp är ju 3år (i år) förutom den andra hugo som är jämnårig. och han förstår ju inte allt som de andra förstår, typ sitta still på samlingen, att han bara får en halv frukt, att han inte får smörgås förren alla ätit upp fast att det står en brödkorg typ rakt under näsan på honom.
dessutom har alla barn i hans grupp sina hyllor och korgar på ett ställe medans hans inte fick plats så han är i andra sidan huset med sina. dagiset i sig är nog bra, trevliga och mysiga fröknar och sådär men jag känner mig inte bekväm med det här.
jag ska ju liksom ändå vara hemma med joel så det är ju inte direkt som att det är bråttom att få plats. och jag vet att jag ville ha plats åt honom för att få lite egentid och så med joel men jag vet fan inte om jag klarar av det.
bvc har ju dessutom sagt åt mig (innan hugo fick dagis) att de tyckte det var jättebra att han var hemma med mig efetrsom han fortfarande är så liten.

om jag går på öf 3 dagar i veckan som jag gjort tidigare så får han ju ändå träffa barn i sin ålder och stimuleras. dessutom kan jag ju aktivera honom på andra sätt typ fyrishov, lekparker och nickis de andra dgarna.
jag gråter nästan av tanken på att lämna honom själv på dagis, han är så trygg när jag är där men jag tror seriöst inte han är redo för dagis än... jag kan inte tro att jag är heeelt ute och cyklar här!!
jag hade ju vant mig vid tanken på att han skulle vara hemma med oss och skola in båda samtidgit sen. skulle vilja ha de hemma till nästa vår och skola in de tillsammans då. åh måste bara ta diskussionen med min karl, vi är av heelt olika åsikter!!

fanfanfanfan

2 kommentarer:

Bella sa...

Men gud! Vilken jäkla sits att sitta i. Men allt du skriver låter vettigt. Om hugo är för liten och du ändå är hemma med Joel, varför skulle han inte kunna stanna hemma ett tag till? Det måste ju som sagt vara jobbigt för Hugo också när de andra barnen är lite äldre. Gå på instinkt tycker jag. Puss!!

micci sa...

tack gumman :)) puss