tisdag 22 februari 2011

äntligen

äntligen börjar man se nåt form av ljus i mörkret. hugo är färdiginskolad, han leker jättebra, äter och sover som en prins. får alltid vänta typ 20 min på att han ska vakna när jag kommer hehe. gråter lite fortfarande när jag lämnar, men det går över nästan direkt och sen leker han jättefint!!

idag har vi fått en massa gjort också. putsat all hugos dopsilver som blivit missfärgat av äckelvattnet i huset.
haft farmor på fika, med sin kalv. ja hon har en kalv. texas heter han och är så sjuuuuukt stor så det är inte sant :P (en rottispottis självklart ;))
sen åkte jag och joel och hämta upp hugo på dagis. iväg till förrådet och hämta mina andra vinterjackor då den vita börjar bli alldeles för skitig för att kunna använda. får bli en kem på den!!
sen åkte vi till IKEA och åt mellis, hugo tryckte tre korvar allt som allt. det var ju inte alltför lätt att vara ensam med en sjövild ettochetthalvtåring på IKEA kan jag lova. han ville inte sitta i vagnen och inte gå åt samma håll som mig, och leka med alla leksaker och mjukdjur på barnavdelningen och så vidare och så vidare ;)
men det slutade bra och vi köpte ett set glas och vinglas till hans kök plus ett set med kaffekoppar, lattekoppar, mjölkkanna och sockerskål :D han bjöd hejvilt på både kaffe vin och dricka när vi kom hem. tillochmed lillebror fick smarra :P
sen blev det självklart det vi kom för också, en ny vägghylla till hugos dopgrejer och en "trappgolvhylla" till hans böcker och stora leksaker så det blir lite snyggare inne på hans rum.

nu blev det en hel uppsats känner jag. barnen sover och karln sover för han ska jobba natt. så jag ska ta mitt ansvar och gå ut med den stora skrutthunden!!

ha en fin kväll :)

0 kommentarer: