söndag 13 februari 2011

Da weekend

Vilken helg!! Den började dramatiskt med att vi i kokandes mörker kör fast med snöskotern mitt ute på isen. Vi snackar öppet hav, kallt som satan, x antal km till huset med spädbarn och bebis!! Gaah panic!
Jag med Joel i famnen och Tova med Hugo börjar vi pulsa genom den meterhöga snön. Pappa får loss släden och kör oss i omgångar hem till huset. Sen pajar snöskotern lagom när han och Alan ska åka så de får GÅ. welcome to sweden Alan ;)

Det blir bättre, vi äter gott och dricker otroligt vin. Umgås och myser :))

Dag2. Vi packar ryggan med, korv, mackor och varm choklad. Nu jäklar ska det bli utflykt. Promenera över isen grilla och sola oss i den underbara vintersolen.
Allt det underbara vänds till mardröm när min far helt plötsligt försvinner ner genom isen. Lyckligtvis finns Alan där och grabbar tag i en arm och pappa är utom fara. Meen alla får VÄLDIGT brått att ta sig hem igen. Jag har bara mina barn i tankarna.
Dagen slutar ändå väl med god mat åter igen.

Dag3. Dags att återvända hem. FAN! Linnea har fått med sig Alex bilnycklar hem av misstag.. Det löser sig ändå smidigt och va kommer hem till Uppsala helskinnade allihopa. (how the hell did that happen?!!)
Ut till Jim för att fira hans 10årsdag och väl där ryker Sture och Texas ihop och Jeanette får hänga i Texas svans och ena bakben för att få loss de!!

Trots all drama så har helgen vart totally fab!! Love My friends :)) <3

0 kommentarer: